מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל על קידום תקנות החרם: "צעד חשוב"

איתי גדסי No Comments on מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל על קידום תקנות החרם: "צעד חשוב"

מנכ"ל החברה הישראלית שמייצרת את גלידת בן אנד ג'ריס בישראל, בירך על הצעד: "זהו צעד נוסף חשוב בדרך להפעלת חוק החרם כנגד יוניליוור העולמית שדרשה מאיתנו שלא למכור בחלקים מירושלים וביהודה ושומרון"

Workers at the Ben and Jerry's factory near Kiryat Malakhi, on July 21, 2021. Photo by Flash90 *** Local Caption *** גלידה התנחלויות חרם גלידה בן אנד ג'ריס גלידות מפעל השרה שקד בסיור מפעל בן אנד ג'רייס בבאר טוביה צילום: Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים של חברת בן אנד ג'ריס ישראל מגיב להכרזת שר האוצר ושר המשפטים על קידום תקנות חוק החרם ואומר כי "זהו צעד נוסף חשוב בדרך להפעלת חוק החרם כנגד יוניליוור העולמית שדרשה מאיתנו ביולי האחרון שלא למכור בחלקים מירושלים וביהודה ושומרון".

לדבריו "בזמן שמדינות רבות בארה"ב מפעילות את חוק החרם הלכה למעשה כנגד יוניליוור העולמית בדמות משיכת השקעות והחזקות בשווי של כמיליארד דולר, הגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה את מה שהיא עצמה דורשת מהעולם, ותעמוד איתנה אל מול כל דרישה לחרם כנגד ישראל".

יצויין, כי בשנת 2011 חוקק חוק החרם בישראל הקובע כי שר האוצר, בהסכמת שר המשפטים ובאישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, רשאיים לקבוע הוראות לעניין הגבלת השתתפותו במכרז של מי שפרסם ביודעין קריאה פומבית להטלת חרם על מדינת ישראל.

שר האוצר והמשפטים מקדמים כיום את חוק החרם על מנת שניתן יהיה להפעילו נגד גופים הקוראים לחרם על מדינת ישראל או חלקים ממנה. העברת התקנות והפעלת החוק הלכה למעשה, מקדמת את האפשרות כי ניתן יהיה להפעיל חוק זה גם על יוניליוור העולמית שכזכור ב19.7.21 הודיעה לאבי זינגר, המנכ"ל והבעלים של בן אנד ג'ריס ישראל, שהיא איננה מתכוונת להאריך את חוזה ההתקשרות עמו בסוף שנת 22, זאת לאור סירובו שלא למכור בחלקים בירושלים וביהודה ושומרון.

בעקבות הסכמת שר האוצר בשבוע שעבר וחתימת שר המשפטים אמש על תקנות חוק החרם, כעת הנושא עתיד לעלות לדיון בוועדת החוקה של הכנסת לצורך אישור התקנות.



0 תגובות